Dieta zasadowa i objawy zakwaszenia organizmu

Dieta zasadowa i objawy zakwaszenia organizmu

Nasz styl życia wpływa na ogólny stan naszego zdrowia i na nasze samopoczucie. Ale o tym chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Z kolei na pH naszego organizmu wpływa dieta, aktywność fizyczna, nasze nawyki żywieniowe, a także poziom stresu. Celem diety zasadowej jest przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w naszym organizmie oraz utrzymanie pH krwi na poziomie 7,365. Gdy poziom ten jest obniżony wtedy mamy do czynienia z zakwaszeniem organizmu. Dochodzi do niego nie tylko przez złe nawyki żywieniowe, ale także z powodu stresu, braku aktywności fizycznej, przyjmowania leków czy zbyt krótkiego snu.

Skąd wiadomo, że nasz organizm jest zakwaszony?

Wystarczy odpowiedzieć sobie na poniższe pytania. Jeśli na większość pytań odpowiedź będzie twierdząca, wtedy warto bliżej zapoznać się z dietą zasadową.

  • Jak często masz do czynienia z przeziębieniem czy grypą? Czy często dopadają cię różnego rodzaju zakażenia bakteryjne i wirusowe?
  • Czy twoja skóra jest przesuszona, paznokcie łamią się, a włosy pozbawione są blasku i często wypadają?
  • Na skórze twarzy pojawiają się zaczerwienienia i wypryski?
  • Masz problemy z wagą? Ciężko jest ci schudnąć, a z łatwością tyjesz?
  • Jesteś pozbawiony energii i zbyt często narzekasz na zmęczenie?
  • A co z pamięcią i koncentracją?
  • Zbyt często doczuwasz ból mięśni, stawów i kręgosłupa?
  • Łatwo się denerwujesz a twoje nastroje są poza twoją kontrolą?

 

Do oznak świadczących o złym pH naszej krwi zaliczyć należy:

  • cienie pod oczami,
  • bóle głowy,
  • wypryski na twarzy,
  • częste infekcje,
  • zawroty głowy,
  • nudności i niestrawność.

Zakwaszenie organizmu może nieść za sobą bardzo poważne konsekwencje. Nie warto bagatelizować powyższych objawów, bo prowadzić one mogą do:

  • chorób serca,
  • cukrzycy,
  • osteoporozy,
  • miażdżycy,
  • nowotworów,

Zakwaszenie organizmu towarzyszy niemal wszystkim chorobom przewlekłym. Osłabia metabolizm oraz wpływa negatywnie na naszą odporność, która tak ważna jest zwłaszcza teraz, w czasach pandemii.

Co zatem jeść na diecie zasadowej?

Podstawą diety zasadowej jest eliminacja produktów o dużej zawartości sztucznych substancji, soli, tłuszczów i cukrów. Należy przede wszystkim postawić na warzywa, szczególne te zielone oraz owoce, zarówno świeże jak i suszone. Bardzo ważne miejsce w diecie zasadowej zajmują kiełki, zioła, kasza jaglana, a także pestki dyni czy słonecznika oraz migdały. Należy ograniczyć ilość spożywanego mięsa i nabiału, a gdy już się na nie decydujemy to kupujmy chude mięso, ryby oraz chudy nabiał. Pamiętajmy też o regularnych posiłkach, najlepiej spożywanych co trzy godziny, a także o wypijaniu dziennie minimum dwóch litrów wody niegazowanej.