8 korzyści z pilatesu

8 korzyści z pilatesu

20.11.2020 | Trening

Pomysłodawcą ćwiczeń poprawiających całą naszą sylwetkę, a także sposób oddychania był Joseph Pilates. Był on niemieckim cyrkowcem, który wpadł na pomysł pilatesu będąc w obozie niemieckim i obserwując koty. Metoda tych ćwiczeń ma już przeszło 100 lat. Pilates pokochali ludzie na całym świecie i ma przeszło 12 milionów fanów. A skoro jest tule chętnych do uprawiania pilatesu to coś się musi w tym kryć. Poniżej kilka korzyści płynących z jego uprawiania. Może już jutro i ty zdecydujesz się na te zajęcia?

Pilates to praca nad całym ciałem

Żadne mięśnie podczas tych ćwiczeń nie zostaną pominięte. Pilates koncentruje się w głównej mierze na sile rdzenia, a resztę ciała traktuje jako jego zintegrowaną część. Podczas pilatesu skupiamy się na sile i na zrównoważonym rozwoju mięśni, a także nad elastycznością oraz zwiększaniem zakresu ruchu stawów.

Pilates można dopasować do możliwości i umiejętności ćwiczącego

Bez względu na to czy masz dwadzieścia, czterdzieści czy siedemdziesiąt lat, czy jesteś aktywny sportowo czy nie- pilates to ten rodzaj ćwiczeń, który dedykowany jest każdemu. Poszczególne ćwiczenia wchodzące w skład zajęć pilatesu można odpowiednio dobrać pod możliwości i umiejętności, a także wiek ćwiczącego.

Pilates rozwija siłę rdzenia

Mięśnie rdzeniowe ciała to głębokie mięśnie pleców, brzucha i dna miednicy. Wzmacniając nasz rdzeń sprawiamy, że tak zwana rama naszego ciała daje podparcie innym mięśniom. Możemy wtedy rozluźnić mięśnie ramion i szyi, a pozostałe mięśnie i stawy mogą skupić się na podstawowych funkcjach, a nie na pracy nadprogramowej. Dzięki temu unikamy kontuzji, naciągnięć i innych dolegliwości zdrowotnych. „Skutkiem ubocznym” pilatesu są dobrze wypracowane mięśnie brzucha!

Pilates zwiększa naszą elastyczność

Podczas tych zajęć pracujemy nad wydłużeniem oraz rozciągnięciem naszych mięśni, co pozytywnie wpływa na elastyczność naszego ciała, a także zwiększa zakres ruchu naszych stawów.

Pillates poprawia naszą postawę

Osoby ćwiczące pilates często mają doskonałą postawę, tak jak te, które tańczą balet. Zawdzięczają to silnemu rdzeniowi.

Pilates zwiększa naszą energię

Tak jak i inne ćwiczenia pilates wyzwala w nas endorfiny, które są odpowiedzialne za poziom dobrej energii w naszym organizmie. Pilates ma pozytywny wpływ na nasze oddychanie oraz krążenie.

Pilates wpływa na naszą sylwetkę

Regularne ćwiczenie pilatesu ma ogromny wpływ na całą naszą sylwetkę. Ćwiczenia te tworzą długie, silne mięśnie, a także smukłą sylwetkę. Pilates w połączeniu z dobrze zbilansowaną dietą oraz z aktywnością aerobową pomoże ci zdobyć wymarzone ciało w zgodzie z twoim duchem i umysłem.

Pilates łączy nasze ciało z naszym umysłem

To forma medytacji, nauki oddychania połączonej z ćwiczeniami mającymi pozytywny wpływ na całą naszą sylwetkę. Sam Joseph Pilates opisywał swoje ćwiczenia jako połączenie „pełnej koordynacji ciała, umysłu i ducha”.

Pilates ciągle zdobywa coraz to większe rzesze wiernych fanów, a zasady tych ćwiczeń są proste: centrowanie, kontrola, koncentracja, precyzja, spokój, oddech i przepływ. To przede wszystkim integracja ciała i umysłu, której zalety zobaczysz jak tylko zaczniesz regularną przygodę z pilatesem.