5 suplementów, które pomogą Ci zbudować masę mięśniową

5 suplementów, które pomogą Ci zbudować masę mięśniową

03.01.2021 | Dieta

Wielu z nas marzy o idealnej sylwetce, ale często sobie odpuszczamy, szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Dopiero wraz z nowym rokiem i ze spisanymi noworocznymi postanowieniami lawinowo wykupujemy karnety na siłownie, aby przygotować się do lata. Warto połączyć 3 elementy, aby już za kilka miesięcy cieszyć się zdrową i ładną sylwetką - zbilansowana dieta, trening cardio oraz trening siłowy. A gdy oczekujemy jeszcze lepszych efektów to warto podkręcić tempo zmian inwestując w sprawdzone suplementy, które korzystnie wpłyną na naszą masę mięśniową.

  1. Beta-alanina to jeden z najpopularniejszych suplementów aminokwasowych, który poprawia wydolność serca, zmniejsza zmęczenie mięśni i odkładanie się kwasów. Beta-alanina jest nie tylko stosowana w celu poprawy wyników sportowych i wydolności wysiłkowej, ale służy również do budowania beztłuszczowej masy mięśniowej czy poprawy funkcjonowania fizycznego u osób starszych.
  2. Kreatyna to suplement dla wszystkich niecierpliwych sportowców, ponieważ w krótkim czasie pomaga dojść do szczupłej sylwetki, a dodatkowo pomaga tę sylwetkę utrzymać. Zwiększa objętość komórek mięśniowych oraz pomaga w szybszym odbudowaniu się organizmu po treningu.
  3. Białko serwatkowe w postaci płynnej lub w postaci proszku pomaga w budowaniu masy mięśniowej, ponieważ dostarcza naszemu organizmowi dużej oraz szybko przyswajalnej ilości białka. Białko takie przyspiesza proces wzrostu masy mięśniowej. Białko serwatkowe jest odpowiedzialne również za zmniejszenie apetytu.
  4. Glutamina wykazuje zdolność budowania białek mięśniowych, a także zmniejsza katabolizm mięśniowy. Dostarcza również energii, dzięki której zwiększamy ogólną wytrzymałość organizmu i możemy ćwiczyć dłużej bez ryzyka utraty glikogenu mięśniowego.
  5. Aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach, czyli BCAA, w skład których wchodzą 3 pojedyncze aminokwasy - leucyna, izoleucyna oraz walina. BCAA są bardzo ważne w procesie wzrostu masy mięśniowej.

 

Rezultaty twoich wyrzeczeń, treningów i diety są już na wyciągnięcie ręki. Wystarczy, że do diety dodasz odpowiednią suplementację i już latem będziesz mógł się cieszyć formą życia. Do dzieła!